Vart tog veckan vägen???

Dagarna bara flyger iväg och jag vet inte vart den här veckan tagit vägen? Inte har den hamnat i bloggen iallafall. Men här kommer en kort resumé om ditt och datt.
I onsdags förmiddag var Tosca och jag ute och gick en rejäl sväng, för jag skulle iväg och jobba på eftermiddagen. I vanlig ordning hade hon fyndat någonting längs vägen, denna gång en tom påse som det varit vingummi i.
Så mötte vi en farbror som bor ett par hundra meter från oss, han var också ute på promenad (man kan undra varför, han har ju ingen hund???) Vi sa hej, sådär som man gör, sen vände han sej till Tosca och sa vänligt:
- Och vad har du i munnen idag, då? med betoning på _idag_ och ett tonfall som tydligt indikerade att vi har mötts förut och att fröken Tosca även då har burit på både det ena och det andra.
Städpatrullen börjar bli lite av en lokalkändis, tror jag.


Sportlovsvecka här i Norrland denna vecka. Alfred önskade sej Alnöbadet, så pappa Olle och jag var där med honom. I plurret i fyra timmar, sen var vi rätt nöjda allihop. Bilderna har jag lånat från badets hemsida, för det är "skärmförbud" på badet nuförtiden. Självklart hade vi med pannkaka och "bastu-bananer", alltså bananer som ska ätas i bastun. Vi hade så mysigt och trevligt!

Så här trött var Tosca på kvällen. Man skulle kunna tro att även hon varit och badat heeeela dagen. Det hade hon inte.

 Torsdag förmiddag. Jobb pågår i skogen.

Den här transporten bullrade förbi oss på den rättså smala skogsvägen. Vi fick kliva upp i drivan på sidan, så vi inte blev mosade under hjulen.

Men lite bus och spring blev det ju iallafall.

Sen åkte jag och jobbade.


Fredag morgon. Så såg det ut utanför fönstret på jobbet. Snö. Inget annat än snö. Här utanför är det annars en gräsmatta...

Ett trevligt jobbpass annars, där jag fick en del fin feedback från nånstans, ett bra "nånstans". Allt är inte enkelt, men blir förmodligen bra i slutänden och för min egen del känner jag mej lugn och trygg.

Hem och ut med fröken Kaka. Hon var sååå spring-nödig!

 Lördag var vi på bio. Jag tyckte om filmen.

Söndag. Strålande väder, liksom igår. Då gick vi förresten förbi hos Bästa Hundvakterna. Och ni kan aldrig tro var den ena Bästa Hundvakten befann sig då? Jo, på taket! Skottande snö.. Tosca blev alldeles tossig och ville också klättra på stegen(!). Hon ångrade sej dock ganska snart.

Idag åkte vi ut till Berga, men eftersom det var så fint väder så fanns det stor risk för folk och skotrar samt hästekipage där, så det var Koppel På, vilket syns på bilden. Just där och då hörde Tosca en massa folk, det lät som en halv skolklass på utflykt eller nåt. Mycket bra att hon inte var lös, för då hade hon såklart sprungit dit och sagt hej, hej, heeeeej! Här är jaaaaaag!!! Nu fick hon nöja sej med att spana lite över snökanterna.

 Tack och lov för skoterspåren. Utan dem hade vi fått gå längs de vanliga vägarna.

 Vackraste vovven i vackraste vädret!

 Eeeeeeh, neeej... jag hade nog ändå inte tänkt campa just här just nu *S*

Lycklig?? Njaa... men oj, så fin hon blev sen! Och så kan man faktiskt stå på tvären på bordet också, som synes. Ett utmärkt köp på IKEA, det där bordet. Helt i plast och perfekt att ställa hunden på när hon ska duscha. Sparar min rygg något alldeles väldigt bra.

Ja, ungefär sådär tog veckan vägen medan jag själv knappt hängde med alls. 

Kommentarer

  1. Oj! Det var en innehållsrik vecka! Med lilla fröken skräpsamlare i centrum - precis som det ska va.

    Mycket snö har ni förvisso, men det är ganska fint med vårsolen som lyser sådär starkt. En riktigt fin sportlovsvecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Märker egentligen inte av sportlovet så mycket numera. Vi har så få barn som behöver "passning" så loven går ofta ganska obemärkt förbi. Extra kul att få bada lite med Alfred då!

      Sol och snö är okej, men som du vet så är vi tillbaka i gråvintern igen och många många centimeter mera snö har fallit. Elände.

      Radera

Skicka en kommentar