Måndag

Rubriken är Måndag, men den här bilden är från igår. Så... idag har jag duschat hunden. Orkade helt enkelt inte igår kväll.

Tidigt på förmiddagen kom ett bud med 750 stycken bajspåsar, som jag vunnit i nån tävling. Det ska vara en årsförbrukning, det. De är biologiskt nedbrytbara. Vet inte exakt vad de är gjorda av, men troligtvis inte plast då då. Det är ju bra.

Fick också ett mail på förmiddagen, om att jag skulle gå på HLR-utbildning på eftermiddagen(!). I och för sej hade jag anmält mej till min chef, också det via mail, men när jag inte hade hört nåt alls (pratade i telefon med henne i fredags) så tänkte jag att det nog var fullt och att jag skulle gå nån annan dag. Men hoppsan, så var icke fallet. Jag skulle alltså dit idag.

Alla de här halv-döingarna fick jag rädda livet på, eftersom jag blev ENSAM deltagare tillsammans med två instruktörer. Jisses, så oekonomiskt.

Hur som helst, så gick det ganska bra. Jag skötte mej som man skulle, men jag hoppas verkligen att jag aldrig behöver använda dessa kunskaper.

Posten kom på eftermiddagen och hade med sej ytterligare två vinster. En signerad bok av Eva Bodfält samt denna mössa från Svenska PedagogHundsinstitutet. De senare hade några mössor kvar med företagets gamla namn, så då lottade man ut dessa. Turen var (förstås) på min sida. Igen.

På kvällen åkte vi till Svartvikskajen där grusplanen tinat fram ganska bra. Hm... någon skrev på FB att när det inte går jättebra när man tränar, så kan man tänka att man skaffade hund för att ha något att göra på fritiden.

Om man säger det som så, så har jag inga fritidsproblem framöver. Vi har en hel del att träna på. Ikväll saknade jag den där gnistan och glädjen hos min hund. Beror naturligtvis på mej, men jag är inte riktigt säker på vad det är jag gör som gör att hon inte tycker att det är lika kul som jag? Kanske, kanske var det bara det faktum att det regnade lite och att det var ganska så geggigt på marken eller så var det något annat. Jaja, det kommer andra dagar. Tur är väl det.

Kommentarer

  1. Nya vinster - grattis! Kepsen var ju klädsam, men, allt klär ju som bekant en skönhet. Och den där omtalade "gnistan", den kommer nog nån annan dag. Kan väl inte alltid va kul o inspirerande att träna ;-)

    Kan inte ha varit lätt att rädda livet på dom där "halvdöingarna" - jag skulle nog snarare kalla dem heldöingarna...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar